Indiferent de ce se spune, un blog este până la urmă un site web, deci toate tehnicile de optimizare clasice se aplică. Dar un blog dispune de câteva avantaje tehnice şi structurale care trebuie exploatate.
Atenţie la conţinut!
Probabil că nu voi spune niciodată de suficiente ori ceva ce ţine de evidenţă: este imperativ să existe un conţinut cât mai adecvat şi cât mai bogat, articole numeroase, cât mai originale, postate periodic. Ca şi în cazul oricărui site, dacă aveţi conţinut de calitate, acest lucru vă va aduce popularitate, autoritate, trafic şi în anumite cazuri chiar bani.
Optimizaţi blogul însuşi
Nu ignoraţi avantajele specifice ale arhitecturii unui blog:
• Alegeţi cu multă grijă titlul (conţinând dacă se poate cuvinte-cheie).
• Utilizaţi diferite balize la structurarea conţinutului paginii şi puneţi în evidenţă anumite cuvinte (cu bold sau italice).
• Alegeţi un format de url cât mai simplu posibil, scurt, cu cuvinte-cheie separate prin liniuţă (în niciun caz cu liniuţe jos – underscore).
• Utilizaţi obsesiv în articolele voastre cuvinte-cheie pe care le consideraţi strategice pentru blogul vostru.
• Nu fiţi zgârcit cu legăturile spre alte bloguri şi site-uri. Este genul de politeţe care foarte des se întoarce în favoarea voastră.
• Nu duplicaţi conţinutul deja existent şi mai ales nu furaţi textele redactate de alţii.
Fiind vorba despre un blog, mai gândiţi-vă şi la metodele urmatoare:
• Promovaţi-vă fluxul şi facilitaţi mijloacele de abonament. Această tehnică de “legat” vizitatorii mulţumiţi de conţinutul blogului este atât de răspândită încât există deja iconiţe oficiale care simbolizează fluxul. O colecţie o puteţi găsi aici.
• Propuneţi mai multe fluxuri, pe categorii (unul pentru articole, altul pentru comentarii, etc.).
• Puneţi un număr important de articole în flux (de exemplu 20).
• Utilizaţi un blogroll, este o excelentă metodă de a creea legături cu alte bloguri cu care aveţi ceva în comun, şi pe care astfel le veţi promova. Adesea, veţi primi acelaşi serviciu.
• Puneţi în evidenţă adresa permanentă a fiecărui articol pe care îl difuzaţi.
• Adăugaţi un tag pentru fiecare dintre posturile blogului vostru, sau chiar mai multe.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu